Tips; Maak indruk met jouw flyer!

Ondanks dat tegenwoordig een groot deel van de marketing digitaal verloopt is en blijft een flyer een onmisbare marketingtool. Ze zijn snel en goedkoop te realiseren. Daarnaast geef je jouw potentiële klant iets tastbaars. Het effect van een flyer is voor een groot deel afhankelijk van de manier waarop deze is vormgegeven. Met deze 8 tips maak jij gegarandeerd indruk met jouw flyer!

Flyer tips

1. Voor je begint
Een flyer is een communicatiemiddel. Om die reden is het van belang om vooraf te bedenken welk doel je wil bereiken met de flyer. Wil je een speciale actie onder de aandacht brengen? Een nieuw product of dienst introduceren? Wil je mensen alleen informeren met de flyer of wil je hen ook aanzetten tot het uitvoeren van een actie?

2. De boodschap
De boodschap, en daarmee vaak ook het doel, is het belangrijkste stukje content op de hele flyer. Leg maar er maar eens een aantal van andere bedrijven of merken naast elkaar. Valt het je op dat er altijd wel één zin (of woord) is die direct opvalt wanneer je de flyer voor het eerst ziet? De boodschap vormt de titel.

Door een duidelijke boodschap, en daarmee dus een duidelijke titel te bedenken voor jouw flyer, kun je in slechts een paar seconden antwoord geven op de belangrijkste vraag van de ontvanger; Wat levert het mij op?

Daarnaast hoeft niet alles in één keer te worden verteld. Door op een pakkende manier kort te vertellen waar de flyer over gaat wek je de interesse van de ontvanger. Verwijs vervolgens bijvoorbeeld naar je website of social media kanalen voor meer informatie.

3. Beeld zegt meer dan 1000 woorden
Online of offline… Eigenlijk geldt deze tip voor beide. Of het nou op de website van jouw merk of bedrijf is, op een van de social media kanalen of op drukwerk; bijvoorbeeld op een flyer. Goed beeldmateriaal is een must!

Zorg ervoor dat je altijd en overal gebruik maakt van afbeeldingen met de juiste resolutie zodat de afbeelding goed scherp is (bij drukwerk bij voorkeur 300dpi. Minimaal 150dpi). Kies voor een afbeelding die de boodschap ondersteunt en gebruik bij voorkeur liever één grote afbeelding dan meerdere kleine afbeeldingen. Door één grote afbeelding te gebruiken houd je het geheel rustig en overzichtelijk.

4. Hiërarchie
Hiërarchie zorgt ervoor dat een ontwerp prettig leesbaar wordt. Door gebruik te maken van standaard lettertypes en drie verschillende groottes – voor de titel, voor de subtitels en de bodytekst – wordt een tekst overzichtelijker. Kies daarnaast voor korte zinnen en geeft voordelen weer met behulp van bulletpoints.

Let wel op: het is verstandig om maximaal twee verschillende soorten lettertypes te kiezen voor op een flyer. De ruimte die je hebt is niet heel groot en het geheel wordt al snel te druk. Door het eerste lettertype te gebruiken voor bijvoorbeeld de titels en het tweede lettertype voor de body blijft het overzichtelijk en rustig.

Houd daarnaast ook rekening met voldoende witruimte. Witruimte creëert niet alleen rust in de vormgeving van je flyer. Het zorgt er ook voor dat belangrijke onderdelen, als bijvoorbeeld de boodschap, de aandacht krijgt die zij verdienen.

5. Aanzet tot actie
Is het jouw doel de ontvanger aan te zetten tot actie dan sluit je de flyer hiermee af. Wees duidelijk in wat jij van de ontvanger verwacht en welk voordeel hij of zij hiermee heeft. Geef bijvoorbeeld antwoord op wat de actie precies inhoudt en tot wanneer deze loopt of communiceer de manier waarop men contact op kan nemen wanneer zij interesse hebben in de diensten of producten die jouw bedrijf biedt.

Style Creations

Welk doel wil jij bereiken met jouw flyer?

Neem contact op Grafisch Design

2017-07-06T13:53:35+00:00 juli 6th, 2017|Grafisch Design|0 Comments

Leave A Comment