De voordelen van een lookalike audience voor je Facebook-advertenties

Het vinden van potentiële bezoekers voor je website via Facebook kan best lastig zijn. Ondanks dat de advertenties een breed publiek bereiken zie je maar vrij weinig nieuwe bezoekers als resultaat op je website. Vervelend, vooral wanneer jij je hebt verdiept in het bepalen van de juiste doelgroep. En wat dacht je van de tijd die je hebt gestoken in het targeten van de Facebook-advertentie? Toch is er nog een manier om meer bereik te creëren op Facebook en zo meer trafic op je website te realiseren, namelijk door gebruik te maken van een lookalike audience voor je Facebook-advertenties.

Facebook lookalike audience

Wat doet een lookalike audience?

Een lookalike audience, ook wel een vergelijkbare doelgroep genoemd, zijn groepen die je automatisch kunt laten aanmaken door Facebook. Facebook gaat met behulp van zijn algoritme dan op zoek naar nieuwe mensen die lijken op personen die vallen in de groep die je hebt geselecteerd als basis. Als basis voor zo’n audience kun je kiezen voor een audience gebaseerd op onder andere de getoonde interesses, Facebook-interacties of een bestaand klantenbestand.

Facebook lookalike audience

De voordelen op een rij
Het gebruik van zo’n lookalike audience brengt verschillende voordelen met zich mee. Zo kun je jouw advertenties eenvoudig richten op nieuwe potentiële klanten die waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in jouw bedrijf en de producten en diensten die je biedt.

Heb je de Facebook Pixel al ingesteld, dan wordt het gebruik van deze vergelijkbare doelgroep nog eenvoudiger. Facebook kan deze doelgroep helemaal automatisch voor je instellen waardoor het je een stuk minder tijd en moeite kost!

Wist je dat lookalike audiences regelmatig betere resultaten opleveren dan doelgroepen die je handmatig instelt?

TIP: Zet de doelgroep grootte van je lookalike audience altijd op 1%. Op deze manier vindt Facebook nieuwe mensen die het meest lijken op de personen in de aangepaste doelgroepen.

Style Creations

Deel jouw ervaringen en tips met betrekking tot Facebook-advertenties in de comments!

Neem contact op Facebook adverteren

2018-02-09T15:57:48+00:00 februari 9th, 2018|Online Communicatie|0 Comments

Leave A Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.