Analyseer jouw website op verbeterpunten

Toen de website van jouw onderneming net live stond heb je hem vast en zeker van voor tot achter onder de loep genomen. En daarna? Heb je daarna nog wel eens met zo’n kritische blik naar de website gekeken? Het is namelijk belangrijk je site eens in de zoveel tijd kritisch te bekijken. Op deze manier zorg je ervoor dat de website up-to-date blijft. Niet alleen op het gebied van content, maar ook qua software. Met deze vragen analyseer je jouw website eenvoudig op verbeterpunten.

Verbeterpunten website

Technische verbeteringen
Wanneer je kijkt naar techniek van je website zijn er een aantal punten waarop je moet letten.

  • Laadt de website snel genoeg?
  • Is de website goed te crawlen?
  • Klopt de structuur van de URL’s nog?
  • Bevat mijn website geen gebroken links?

Checken wat de laadtijd van een website is doe je eenvoudig via de PageSpeed Insights tool van Google.

Verbeterpunten website

Content verbeteringen
Onder content verstaan we de tekst en de media als video’s en afbeeldingen die gebruikt zijn op de website. Door de jaren heen wordt er zo nu en dan wat toegevoegd aan een website, maar heb je er ook aan gedacht om content die niet meer actueel of nuttig is van de site te verwijderen? Overbodige content kan verwarring veroorzaken bij de bezoekers van je website en dat wil je natuurlijk niet.

Controleer daarom het volgende:

  • Is de content op mijn website relevant en duidelijk?
  • Komt het thema/onderwerp duidelijk genoeg naar voren over de gehele website?
  • Zijn de zoekwoorden op de juiste manier verwerkt in essentiële onderdelen van de website?
  • Zijn alle pagina’s geoptimaliseerd voor SEO?

Autoriteit
Een website krijgt autoriteit door het gebruik van interne- en externe links en verwijzingen van websites met een hoge autoriteit naar jouw website. Hierbij kun je de volgende vragen stellen;

  • Verwijzen er geen slechte links naar mijn website? (Websites met een lage domain autority die linken naar jouw website)
  • Ben ik niet teveel links verloren? Met andere woorden; werken alle links op de website nog?
  • Is het anchortekst-profiel nog in orde? Anchorteksten zijn de linkende delen in een tekst. Meer uitleg over een juist anchortekst-profiel volgt snel!

Style Creations

Welke mogelijke verbeterpunten van jouw website zie jij na het doorlopen van deze vragenlijst?

Neem contact op verbeteren website

Bron: Frank Watching | Google

2018-03-13T20:23:14+00:00 maart 13th, 2018|Webdesign|0 Comments

Leave A Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.