Is jouw Facebook bedrijfspagina compleet?

Wil je Facebook inzetten voor je onderneming maar heb je geen idee waar je moet beginnen? Of ben je voor jouw onderneming al actief op Facebook maar behaal je niet de resultaten die je had verwacht? Allereerst is het ontzettend belangrijk om ervoor te zorgen dat een Facebook bedrijfspagina zo compleet mogelijk is. Alles ingevuld? Dan helpen deze handige tips je wellicht verder op weg!

Facebook bedrijfspagina

Een compleet profiel
Je las het net al even, maar een zo compleet mogelijke Facebook bedrijfspagina is het halve werk. Zorg dan ook dat de Facebookpagina van jouw bedrijf voldoende informatie bevat over jouw onderneming.

Op het tabblad ‘Info’ vind je alle informatie die al is ingevuld en die je nog kunt invullen. Vul sowieso de volgende informatie in:

  • (Bedrijfs)naam;
  • Startdatum;
  • Bedrijfstypen;
  • Missie;
  • Telefoonnummer en/of e-mailadres;
  • Website;
  • Links overige social media kanalen (bijvoorbeeld LinkedIn en Instagram);
  • Algemene bedrijfsomschrijving (deze kan overeenkomen met de tekst op de ‘About’ pagina van de website);
  • Producten/diensten.

Beeldmateriaal
Een profielfoto is een belangrijk onderdeel van jouw bedrijfspagina. In de chat, wanneer je een update/reactie plaatst en natuurlijk op de bedrijfspagina is de profielfoto zichtbaar. Geadviseerd wordt om een profielfoto te kiezen die duidelijk en herkenbaar is. Het logo van jouw onderneming bijvoorbeeld. Doordat deze niet alleen op de Facebook bedrijfspagina staat maar ook op jouw website en marketingmaterialen zullen (potentiële) klanten deze herkennen!

Naast de profielfoto kun je ook een omslagfoto of -video instellen. De omslag op een Facebookpagina staat helemaal bovenaan, achter de profielfoto. Dit is dan ook een van de eerste dingen die bezoekers op jouw profiel zullen zien. Update deze regelmatig zodat deze afbeelding de aandacht blijft trekken. Plaats hier bijvoorbeeld een afbeelding van de huidige actie of kies voor een (bedrijfs)video.

Facebook bedrijfspagina

Ga de interactie aan
Social media draait om conversaties. Plaats je alleen maar berichten en nodig je jouw volgers niet uit om te reageren dan loop je de mogelijkheid tot engagement mis. Stel vragen aan je volgers en like en reageer op hun reacties.

Door niet alleen nieuws over jouw onderneming of branche te plaatsen, maar ook regelmatig bijvoorbeeld een leuke actie of tip te posten blijven jouw volgers geïnteresseerd in jouw pagina. Denk na over wat jouw volgers willen lezen. Wat vinden zij interessant en hoe bied jij content die zij niet zomaar ergens anders kunnen vinden?

Visualiseer waar mogelijk
Blijft het bereik van jouw berichten laag en krijg je nauwelijks likes en comments op jouw berichten? Neem het soort berichten dat je plaatst eens goed onder de loep. Blijf afwisselen in het soort posts dat je plaatst en visualiseer de boodschap daar waar mogelijk. Visuele content is voor jouw volgers namelijk eenvoudiger op te nemen omdat het minder moeite kost om naar een afbeelding of video te kijken dan om een tekst te lezen!

Niet alleen voor je volgers maar ook voor Facebook zelf is het van belang dat je blijft afwisselen in het soort berichten dat je plaatst. Facebook maakt namelijk gebruik van een algoritme, een code die de waarde van een bericht bepaald. Hierdoor wordt het ene bericht aan meer volgers getoond dan het andere bericht.

Ondanks dat Facebook zelf de voorkeur geeft aan video’s en afbeeldingen speelt de voorkeur van jouw volgers hier ook in mee. Liked iemand bijvoorbeeld veelal posts die uitsluitend bestaan uit tekst dan zal hij/zij eerder soort gelijke berichten te zien krijgen. Plaats je dan alleen afbeeldingen op jouw bedrijfspagina, dan is de kans groot dat deze volger jouw berichten niet tot nauwelijks in zijn of haar nieuwsoverzicht ziet verschijnen.

Niet te veel, niet te weinig
Posten met regelmaat is een must. Plaats meerdere keren per week een interessante en leuke update maar pas op dat je niet te enthousiast wordt.

Plaats je meer dan vier berichten per dag, dan werkt dit namelijk in je nadeel. Facebook zal jouw berichten op den duur als spam gaan zien waardoor ze aan steeds minder volgers worden getoond. Dat wil je natuurlijk niet!

Het maken van een content planning op week- of maandbasis kan een fijne ondersteuning bieden om variatie in de posts te houden en deze consistent te publiceren.

Style Creations

Welk doel heb jij met jouw Facebook bedrijfspagina?

Neem contact op Facebook

2017-09-09T18:29:23+00:00 september 9th, 2017|Online Communicatie|1 Comment

One Comment

  1. […] Previous […]

Leave A Comment